Vlot. Verantwoord. Veranderen.

Wij zijn de rechterhand van CEO’s in het MKB die People en Culture zien als noodzaak om hun strategieën te verwezenlijken.

De markt verandert snel. Daar wil je van profiteren. Sneller en beter dan je concurrenten. Maar welke kansen zie je en waar speel je op in? Eén ding is zeker. Als je niet de juiste mensen hebt, kun je het wel vergeten. Dit is niet alleen een probleem voor HR; het is een probleem voor de hele organisatie.

Mensen zijn de belangrijkste belanghebbenden in een bedrijf, en samen vormen zij het systeem dat de winnende strategie uitvoert. Op voorwaarde dat deze bedrijfsstrategie in HR-doelstellingen wordt vertaald. Tot die doelstellingen behoren het selecteren van leiders die resultaten kunnen leveren, het scheppen van een constructieve cultuur, en inzicht in de competenties en prestaties binnen de organisatie.

In de afgelopen 15 jaar waren wij, Tom en Frank, betrokken bij de transformatie van HR  bij meer dan 50 organisaties, waaronder Picnic, Lidl, Staples en Consumenten Claim. En bijna overal zagen we hetzelfde: HR was op operationeel niveau goed georganiseerd, maar kreeg niet de kans om proactief bij te dragen aan de realisatie van de bedrijfsstrategie. Het gevolg was dat veel van haar potentieel niet werd benut en het succes van de strategie tegenviel.

Een nieuwe manier van benaderen

We benaderden HR anders in deze organisaties omdat we erkenden dat het juíst een vitale rol speelt bij het bereiken van bedrijfsdoelstellingen. Door HR in staat te stellen een strategische partner in de organisatie te zijn, konden programma's voor people en culture ontwikkeld en uitgevoerd worden die op de strategie afgestemd waren, met als resultaat een getalenteerd team van mensen dat bij het DNA van de onderneming paste, en samen zorgden voor stijgende prestaties en het bereiken van gewenste resultaten. Onze klanten en cases bevestigen dit.

De afgelopen vijf jaar hebben wij gewerkt aan een model dat onze "way of working" concreet en overdraagbaar maakt. Dit model dient als blauwdruk voor onze organisatie, maar kan ook waardevol zijn voor bedrijven in Nederland die tegen de grenzen van hun succes aanlopen. Dit model kan elke gewenste verandering teweegbrengen; wij hebben dit uitvoerig getest, en het is geschikt voor elke MKB-organisatie van tussen de 200 en 1500 werknemers.

Ontwikkeling BPC methode

De BPC-methode werd ontwikkeld op basis van onze praktijkervaring, in samenwerking met de universiteit en de aangesloten professoren. De modellen die HR tot nu toe gebruikte zijn sinds 2014 niet veranderd; ze zijn te ingewikkeld, staan op zichzelf en zijn mogelijk verouderd. Door onderzoek en analyse hebben we de integraliteit van meer dan 30 veelgebruikte HR modellen vastgesteld en 20 jaar onderzoek in één tool samengevat om uw organisatie met alle relevante drivers in kaart te brengen.

BPC (Business – People – Culture) is een eenvoudig maar krachtig managementmodel dat uitgaat van een perfect evenwicht tussen de deze succesfactoren en onmiddellijk de vinger op de zere plek legt door het verzamelen van  gerichte data via onze scan. De data wordt geïnterpreteerd door onze adviseurs die meer dan 15 jaar hebben gewerkt als CHRO in het MKB en daarnaast een ruime bedrijfseconomische ervaring hebben.

Deze informatie is essentieel om strategie beter tot realisatie te laten komen. Onze consultants werken met de organisatie samen om een reeks pragmatische oplossingen te implementeren die gegarandeerd resultaten opleveren die op lange termijn beklijven. Samen zullen we een systeem van mensen creëren dat kan uitblinken op de markt van vandaag en in de toekomst.

Vlot.
Verantwoord.
Veranderen.
Contact
Afspraak